Cambodja -Bangkok -Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van martineesmee - WaarBenJij.nu Cambodja -Bangkok -Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van martineesmee - WaarBenJij.nu

Cambodja -Bangkok -Kanchanaburi

Door: martineesmee

16 Januari 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Alweer terug in Thailand!

Combodja was gaaf, maar ook apart. De mensen daar zijn meer opdringerig dan ze hier in Thailand zijn. Het is daar wel armer, maar de prijzen duurder, de kinderen bedelenen savonds op straat en gaan aan je hangen of geven je een arm, Toen we aankwamen met de bus om even een tussenstop te maken kwamen er al kinderen op ons af om armbandjes te geven voor goodluck. Daarna vroegen ze natuurlijk om geld, een pen of een elastiek. Alles moesten ze weer afgeven aan het oudste kind. Echt zielig. 2 meiden waren trouwens bijna verdaald voor het busstation bij kohsanroad in Thailand om de bus naar Cambodja te nemen, stressen :) Visum regelen aan de grens is ook een heel gedoe, denk wel 2 uur over gedaan.

Het hostel in Cambodja was eerst 12 dollar pp, toen we wegliepen uiteindelijk voor 4 dollar pp kunnen fixen, met eigen badkamer :) Daar zijn we ook alle nachten gebleven. We hebben de tempels bezocht, om 5 uur sochtend werden we opgehaald om de zonsopgang bij de ankor wat tempel te zien (google het ff, fotos lukt nog steeds niet! zoek iemand met laptop) Was heel gaaf om te zien, wel veel toeristen. Daarna hebben we nog een tempel gezien met gezichten en tempels waar bomen tussendoor groeien.. misschien ook te vinden op google.. EN IK HEB OLIFANT GEREDEN!! 15 dollar voor 15 minuten, maar deze werden wel goed behandeld en ik gaf hem braaf zn banaantje :) :) Reed samen met David, die kwamen we tegen in het hostel snachts en zn vriend had een meisje mee, dus hij wou niet naar de kamer en ging met ons mee naar de tempels. Daarna waren we tempelmoe en zijn we naar huis gegaan, ff bijslapen en savonds de stad ingegaan. Heel gezellig, alleen op de terugweg boden de tuktukschauffeurs ons meer aan dan een ritje naar huis. dus mooi doorgelopen.

De 13e wisten we niet zo goed wat we gingen doen qua planning. Eerst ff zonnen bij een zwembad en dan even denken. We hadden bedacht dat we teruggingen naar Bangkok. Smiddags nog naar de floating market gegaan, maar voor minder dan 12 dollar pp ging dat niet lukken, dus hebben we dat geskipt. Komt nog wel een keer. WEle en leuk ritje gehad met de tuktuk en wel mooi om iets anders te zien dan al de toeristische straatjes. De tuktukman weigerde mijn dollar nog, hij vond em te smerig! haha :) Cambodjaans geld is pas echt te vies om aan te nemen.. maargoed :)

We zouden snachts om half 2 worden opgehaald om om 2 uur met een slaapbus naar Bangkok te rijden.. Om kwart voor 2 stonden we nog, kwam een minibus ons halen. gingen we ergens anders wachten.. geen bus. Resultaat: met zn 12en in een achtpersoonbusje helemaal naar Piopet (grnes, 3 uur rijden) om daar nog tot 7 uur te wachten totdat de grens openging.. Echt minder. De chauffeur had ook een beste vorm van sars, wat zwaar smerig was. We konden nergens dus lekker liggen en we gingen maar buiten wachten. Toen vond Daisy dus een soort strechter, zijn we daar samen op gaan liggen. Bevolking daar lachen! Was ook hilarisch, ondanks dat het ook echt vervelend was. Daarna toch over in de slaapbus.. voor 150 meter.. konden we weer visum regelen en door naar andere minibusjes. Gelukkig had iedereen zn eigen zitplaats nu wel, maar dan denk je te kunnen slapen.. rij je over een megahobbelweg. In Bangkok dus meteen een hostel gezocht en voor jaffa op het bed gaan liggen.

We hadden na zo'n rit wel zin in strand, dus wilden we naar Pattaya. Werd ons afgeraden vanwege sekstoerisme, gogodansers noemmaarop.. dus plannen terug naar het originele plan om naar the bridge over the river Kwai te gaan. De 15e zouden we om half 11 opgehaald worden om daar heen te gaan met een busje, reisduur 2 uur. 8 uur ging het wekkertje, want ik wou nopg dingen kopen en ff relaxt ontbijten.. werd het allemaal niet want ik was ziek. Echt geen zin in, dus 2 pillen erin geknald en op bed gaan liggen en toast gegeten. Om 10 uur alles weer oke, dankzij de wonderpillen. Dus toch met de bus van half 11 en 1 uur waren we op plaats van bestemming, hostelletje met zwembad, perfect. Kost alleen 1000 bath, ongeveer 26 euro voor zn 3en.. keertje gek doen moet kunnen. Savonds weer op zoek naar eten, voor mij een soepje en de meiden vonden iets waar je gratis kan bbqen als je een drankje nam. Daar zijn we blijven plakken, was wel gezellig en de mensen redelijk gestoord. Er was iemand jarig die bij die Sugarbar werkt, dus free tequila! Dat ook geskipt, leek me nog niet verstandig..

Vandaag zijn we naar de watervallen geweest. Echt het beste tot nu toe!! Soort minitracking langs 7 watervallen, helemaal de berg in door kleine paadjes en stenen waar het water in het regenseizoen naar benedenloopt. Echt onwijs tof! En bij waterval 7, helemaal bovenaan, hoorden we aapies ruzieen alleen we zagen ze nog niet.. Bochtje om et voila, wilde apen! Bang natuurlijk, werd al gewaarschuwd dat ze misschien je spullen pakken.. na even wat hysterisch meidengedrag toch het cameraatje erbij en wat aapies op de foto gezet :) Ze liepen ook rustig langs je heen.. zo awesome om mee te maken.. net zoals in de film ofzo.

Terug met de bus naar het centrum, duurt 2 uurtjes ook.. en die bus was in Nederland serieus al 10 jaar geleden niet door de apk gekomen, but no risk no fun.. dat optrekken ging al niet zo zuiver, moter kon er elk moment mee stoppen.. Eenmaal onderweg ging het wel, totdat we van de politie aan de kant van de weg moesten gaan staan. Die bus rijd dus de weg af en staat echt megascheef dan he! Iedereen bang dattie om zou vallen, dus zeer schnell eruit gegaan. We moesten aan de kant voor politieautos en hele luxe autos die met een noodvaart aan het rijden waren.. geen idee waarvoor. De bus ging vrij makkelijk weer de weg op, dus weer onderweg naar Kanchanaburi. Daar zouden we nog de brug meepakken, maar het begon al te schemeren dus die gaan we morgenochtend nog bekijken, voordat we om half elf worden opgeaald om naar Bangkok te gaan. Vanuit hier kunnen we nl niet naar Changmai, moet weer via Bangkok. Daar halen we ook nog een travelbuddy op. Straks in Changmai zijn we met zn 5en dan.

Om dat dure hostel te compenseren zitten we nu trouwens in een hostel van 250 baht totaal..had Daisy in de Sugarbar geregeld, die vrouw heeft naast die bar ook huisjes. Opzich goed te doen, maar wel echt een hutje met koude douche. En een spin, maar die hebben we weg laten halen door personeel en meteen een spuitfles tegen insecten gekregen :)

Misschien een beetje een chaosverhaal, maar ach.. is ook een chaosweek eigenlijk. 2 weken terug nog in Rome en Turijn, daarna Nederland, tussenstop in Dubai gehad, paar dagen Bangkok, ffies naar Cambodja, weer Bangkok, Kanchanaburi, Bangkok, Changmai.. En dan Chang Rai, Laos, Vietnam.. we eindigen in ieder geval in het zuiden van Thailand bij de eilandjes Koh Pi Pi, Koh Tao.... daar ergens. En geld is ook chaos : Euro, Batch, Dollar, Cambodjaans geld en Dirham uit Dubai.

Goed, volgens mij zijn jullie weer helemaal bij! :) O nee, heb mn oorbel verder gestrecht naar 3 mm, midden op Kohsan Road haha, trok wel wat aandacht, maar alles ging goed hoor..

Weet niet of ik een Thais nummer ga halen eigenlijk.. het werkt zo wel goed genoeg :) Well, nu nog mail checken en dan terug naar ons overlevingshutje, zonder spin..

KUS

• 16 Januari 2011 - 15:38

O en sorry voor de spelfouten (veer;) moet allemaal ff snelsnelen het is een heel verhaal.. :)

• 16 Januari 2011 - 16:09

Evelien Ruijtenberg:

Hela!! Gaaf verslag! Leuk, Kanchanaburi, ook geweest, zat toen in Jolly Frog hostel. Zijn jullie bij de Erawan watervallen geweest? Mooi daar he?! Ik herken je avonturen!

Leuk dat jullie nog steeds samen reizen. Ik ben druk aan het voorbereiden. Ben rond de 14e februari op Koh Tao, dus misschien zie ik jullie daar??

• 16 Januari 2011 - 16:11

Jet:

Lieve Tinus, Wat een mooie belevenissen allemaal, je hebt heel wat te vertellen. Gaaf zeg dat olifantje rijden. Ik ben blij te lezen dat je weer gezond bent. En inderdaad Pattaya, daar moet je niet zijn. Geeft niets hoor een beetje chaos, ik vind het allemaal super. GENIET Heel veel liefs

• 16 Januari 2011 - 16:11

Nadine:

martine! wat een goed verhaal! leuk om te lezen, vind het zo leuk dat je dit doet! blij om weer wat te horen. fijne reis naar het noorden, hoop dat die andere twee meiden ook leuk zijn, en zie uit naar je volgende verhaal!
    hartje en kus

• 16 Januari 2011 - 17:03

Jess:

Wilde Tinus! Dit klinkt goehoed! ik wil ook op een olifant! geniet, veel plezier! dikke kus!

• 16 Januari 2011 - 17:51

Gordon:

kus ;)

• 16 Januari 2011 - 20:29

Vera:

Maak daar maar Woeste Tinus van! Wat Meeheeesterlijk allemaal!! Verdomme zeg, ik ga nu een ticket boeken. IK KOM ERAAN!!

• 17 Januari 2011 - 10:45

Thijs:

Hee druif!

Goed bezig daar! Sounds good! Maar bang voor zon klein spinnetje? Pff, watje! Keep on the good work though!
    X broertje

• 17 Januari 2011 - 15:19

Hilda:

He Martientje,
    Wat een avonturen allemaal en wat heb je al veel gezien.
    Ben heel benieuwd naar foto's.
    Pas goed op met het eten .
    En natuurlijk.......heel veel plezier.
    p.s. ik durf steeds meer met Werner.

• 17 Januari 2011 - 19:19

Elkie:

Heej man!

Vet goed verhaal! ik kan het wel een beetje visualiseren zeg maar! ben rete jaloers natuurlijk! Veel plezier babe!

Kus

• 20 Januari 2011 - 10:24

Prissie!:

Hey skattie!

Wat een verhaal hahaha! Ik hoop dat je het wel super naar je zin heb! Wel een hoop heen en weer gehop zo in korte tijd zeg, maar als je maar geniet. Ik denk iedere dag aan je en ben nu al benieuwd naar al je foto's! Geniet nog lekker voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje! Blijf je volgen skattie en pas op jezelf!

Dikke kus(K)