kapotte schenen en spierpijn! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martineesmee - WaarBenJij.nu kapotte schenen en spierpijn! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martineesmee - WaarBenJij.nu

kapotte schenen en spierpijn!

Door: martineesmee

22 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Joehoeee

Nu in Chang Rai, lekker een dagje chillen bij het zwembad en straks naar de witte tempel.. schijnt wel mooi te zijn, daarna heb ik wel genoeg tempels gezien!

Vanuit Kanchanaburi met de watervallen en de bridge over the river Kwai (10 munten gekeken en klaar) zijn we teruggegaan naar Bangkok om een riesgenootje op te halen en zijn we doorgegaan naar Chang Mai met de nachttrein. Was zeker goed te doen na al die busritjes. Er was zelfs een coupe met bar, dus daar een drankje gedaan en gaan slapen om wakker te worden en voila, zat al in Chang Mai.Best een relaxt questhouse daar en ze hadden veel info over tourtjes enzo :)

D rest van de dag niet zoveel gedaan eigenlijk, alleen savond naar de nachtmarkt en een gratisch muay thai wedstrijd gezien. Was redelijk geinig, maar niet het echte werk. Zat ook in een vaag straatje trouwens..met oude mannen en jonge thaise meiden.. twijfelachtig dus!

Dag erna (18e) lekker uitslapen en zonnen en tripjes geboekt. De kapotte schenen komen van een muay thai training en de spierpijn van een dag olifantentraining, zie er nu niet uit en loop als en ouwe maar het was alles waard :) De muay thai training samen met 2 travelbuddys en nog een nederlander gedaa. Er komen daar mensen om 2 maanden te trainen, 6/7 uur per dag. Aan het eind stondik dus in de ring met een echte thaibokser, die stotkussens vast had.. was helemaal deaud op het eind haha maar moest het gewoon doen natuurlijk!

Dag erna ook supergaaf! Samen met een andere travelbuddy gingen we een dag olifantentraining doen. Sochtends opgehaald, nar de markt om trossen bananen te scoren en dor naar het kamp. Ze stonden vrij in de jungle toen we kwamen en ze werden geropen en ze kwamen ook meteen. Er waren er 3 , 1 kleintje, en daar moesten we voor oppassen.. als je geen eten voor em had kon hij je aanvallen.. dus we stonden mooi op de tafel! Moederolifant is Boen, 33 jaar.. dan dr dochter Ora van 5 en de kleine draak is Pet van 1,5 jaar.. die moet nog getraind. Ze gingen ffies aan de ketting en we gingen ze voeren, echt leuk om te doen! Daarna een uitleg over de commando's en hoppa op moeder dr rug voor een testrondje.. zat dus nu niet in mandje, maar alleen op zn nek. AWESOME! Na de lunch gingen we op een eigen olifant (Ora) naar de waterval om ze te badderen.. liggen ze daar met zn drietjes op een klein oppervlakte.. vooral die kleine, helemaal onderwater zn zus te pesten. We konden ok op die grote liggen trouwens, en schrobben met een borstel.. dus heb em ff achter zn oren gewassen! Daarna terugrijden en doorgegaan naar de langnekken.. wel leuk om te zien, maar niet erg bijzonder ofzo..

De 21 zijn we naar Chang Rai gegaan met de bus en in een heel relaxt en toch goedkoop questhouse beland.. vandaag even lekker bijkomen dus en de witte tempel bezoeken.. morgen een trekking van 2 dagen door de jungle. De mensen zijn hier ook heel aardig! Gister liepen we terug van de avondmarkt en we waren verdwaald en vroegen aan verschillende mensen de weg.. was er een meisje die ons na 5 minuten zoeken weer teruggevonden had met haar scooter,om sorry te zeggen dat ze ons verkeerd begrepen had waar we heen wilden gaan en ze bood aan om ons 1 voor 1 achterop de scooter te brengen.. skattig :P Maar toch een tuktuk genomen en we waren behoorlijk uit de richting gelopen haha :)

Nu weer tijd om een douche te nemen en naar het zoveelste tempeltje te gaan.. it better be a good one!

O en ff kijken of ik foto's kan plaatsen, maakt het toch wat leuker :)

Xkus

• 22 Januari 2011 - 08:42

Shoot, de leukste fotos pakt ie niet en ik kan er maar tien in totaal doen. Lang leve facebook, triest, maar waar :)

• 22 Januari 2011 - 14:50

Nadine:

AWESOME!! dan zet ik zelf de link op facebook! mensen moeten dit lezen :D
    veel plezier in de jungle en zorg goed voor de scheentjes. dikke kus en hartje

• 22 Januari 2011 - 15:10

Amanda:

een pittig verhaal en leuke fotos
    das gaaf dat je de de jungle in gaat...
    veel plezier en benieuwd naar je volgende verhaal.

-xx- Amanda

• 23 Januari 2011 - 07:51

Gordon:

GruwlijjjjjK XXX

• 23 Januari 2011 - 12:44

Vera:

Niiiiice! Olifanten zijn te gek!

• 23 Januari 2011 - 19:17

Broertje:

Icarus!
    Heel goed bezig! Ik zal facebook ff op de 1 of andere manier proberen te bekijken, want wil de fotos wel zien!
    Ik ben TE JALOERS!!!

• 25 Januari 2011 - 07:28

Jet:

GEWELDIG wat doe je allemaal leuke dingen leef je uit zou ik zeggen ,maar dat doe je al. Ga de foto's ook op facebook bekijken. leifs en zoenen